Carrot cake

Carrot cake,  tzn. ciasto marchewkowe należy do moich ulubionych. Nie znałam go do czasu jak przeprowadziłam się do Anglii. Ciasto to jest tu bardzo popularne i spotkać je można w wielu miejscach i na wielu okazjach.
Mój przepis na ciasto marchewkowe znalazłam na Moich Wypiekach, i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że jest to najlepsze ciasto marchewkowe jakie jadłam. Jest mięciutkie, sprężyste, wilgotne i pachnące cynamonem.



Składniki:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 3 łyżki dobrego miodu lub syropu z agawy;
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/4 łyżeczki zmielonych goździków
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/3 szklanki oleju rzepakowego lub z orzechów włoskich
  • 2 jajka, roztrzepane
  • 1 szklanka posiekanych orzechów włoskich i kilka całych do dekoracji
  • 1 szklanka startej na średnich oczkach marchewki
* u mnie szklanka to 250ml

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
W jednym naczyniu mieszamy składniki suche: mąkę, sól, proszek, sodę i przyprawy.
W drugim naczyniu roztrzepać jajka z olejem, dodać marchewkę, orzechy oraz miód i dobrze wymieszać łyżką.
Podane składniki są na formę o  średnicy 20 cm. Na większą formę 26 cm należy podwoić składniki lub jak ja, upiec dwa cieńsze ciasta:)
Formę wyłożyć papierem do pieczenia i  przełożyć ciasto. Piec w temperaturze 175ºC przez 40 - 45 minut, do tzw. suchego patyczka. Wystudzić w formie a następnie wyjąć i wystudzić na kratce.
Krem z philadelphii:
  • 300 g serka philadelphia
  • 3 łyżki masła, w temperaturze pokojowej
  • 1/2 szklanki cukru pudru, przesianego
  • 1 łyżeczka ekstraktu wanilii
Składniki umieścić w mikserze i utrzeć na gładką masę.

Jeżeli macie ciasto z małej formy to należy je przekroić wzdłuż. Jeżeli upiekliście dwa ciast jak ja to połowa kremu idzie na przełożenie ciast a reszta na rozsmarowanie na górze. 
Ciasto zdobimy połówkami orzecha włoskiego i oprószamy delikatnie cynamonem.
Smacznego :)

Komentarze

  1. marchewkowe ciacha są ekstra ! lubię takie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto marchewkowe mmm, zdecydowanie jestem na tak! :D
    U mnie w domu zaczęło pojawiać się dopiero wtedy, kiedy ja weszłam do kuchni, a teraz nawet mama zakochana tylko i wyłącznie w kremowych tortach i sernikach- je polubiła :)
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja poznałam go tu w Anglii i od razu pokochałam:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty