Czekoladowy krem tofu z andrutami

Tofu nie często pojawia się na naszych stołach i dla wielu jest zagadką. Znają go wegetarianie, weganie i często stosują w swojej kuchni.
Dla mnie to też stosunkowo nowość. Słyszałam o nim, ale nigdy nie odważyłam się po nie sięgnąć, aż do dziś.

Na jednym z blogów, które odwiedzam, pojawił się ostatnio post o czekoladowym kremie tofu. Lubię czekoladę więc długo się nie zastanawiałam. Zanim jednak przejdę do przepisu, kilka słów o tofu:)

Tofu to twarożek wytwarzany z koagulacji mleka sojowego. Pochodzi z Chin, gdzie po raz pierwszy pojawiło się w 164r. n.e. Jest ono bogatym źródłem białka i bardzo cenione w dietach wegetariańskich lub poszukujących alternatyw dla białka pochodzenia zwierzęcego.  Ponadto posiada nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy i jest nisko kaloryczne.


Zapraszam na krem czekoladowy z tofu w akompaniamencie czarnej czekolady, truskawek i andrutów:)


Składniki:
  • 300g tofu aksamitnego
  • 100ml mleka sojowego
  • 30g gorzkiej czekolady
  • 1 duża łyżka gorzkiego kakao
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • szczypta soli



Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, powoli dodawać rozdrobnione tofu i delikatnie mieszać blenderem. Następnie wlać mleko sojowe ciągle mieszając plus resztę składników. Mieszamy aż do uzyskania gładkiej, aksamitnej konsystencji.
Krem jest idealny do ciast i deserów oraz można go przechowywać w lodówce prze 2 dni.
U mnie pojawił się jako drugie śniadanie z andrutami i truskawkami.

Smacznego....

Komentarze

Popularne posty