Thai Green Curry

Lubię próbować nowe smaki i eksperymentować z przepisami. Wczoraj postanowiłam wypróbować Thai Green Curry. Znalazłam kilka przepisów na Internecie, z których stworzyłam własny mix. Muszę się przyznać, że curry wyszło bardzo dobre. Kremowe, pachnące kokosem i ziołami. Naprawdę polecam.



Składniki na 2 porcje:
  • 2 piersi kurczaka
  • 1 nieduży brokuł
  • 1 marchewka
  • 3 ząbki czosnku
  • 400ml mleka kokosowego
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego
  • 1 opakowanie pasty z green curry*
  • 1 łyżeczka trawy cytrynowej
  • kawałki świeżego kokosa (opcjonalnie)
  • świeże zioła (szczypiorek, bazylia, kolendra lub pietruszka)
  • świeżo zmielony pieprz
  • sól

* można znaleźć w sklepach na półkach z orientalną żywnością


Brokuł ugotować w lekko osolonej wodzie. Na patelni rozpuścić olej kokosowy i lekko podsmażyć czosnek i marchewkę. Wyłożyć pastę green curry i chwilę gotować. Całość zalać mlekiem kokosowym i chwilę pogotować, aż sos zacznie bomblować. W tym czasie piersi kurczaka kroimy w cienkie paski i tak przygotowane wykładamy do gotującego się sosu i zostawiamy pod przykryciem przez około 8 minut.
Po tym czasie, jeżeli sos wydaje się za rzadki, można go zaprawić łyżką mąki, wcześniej wymieszaną w 1/4 szklanki zimnej wody (aby nie było grudek). 

Następnie doprawiamy trawą cytrynową, kokosem, ziołami oraz wykładamy na patelnię ugotowany wcześniej brokuł. Gotujemy jeszcze przez około 2 minuty.
Podajemy jako osobne danie lub z ryżem.

Smacznego...



Komentarze

  1. rozumiem ze z ryzem podawac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można z ryżem lub makaronem. Zależy z czym lubicie...ja w wersji low carb tak jak na zdjęciu z samym brokułem:)pozdrawiam

      Usuń
  2. mam zielone curry przywiezione z tajlandii i nie wiedziałam do czego go użyć a teraz juz wiem ;-D

    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pomogłam i zapraszam częściej:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty