Bardzo sezamowe ciasteczka

Muszę się przyznać, że od zawsze byłam łasuchem, któremu ciężko było sobie odmówić ulubionych przysmaków.
Teraz coraz łatwiej mi to  jednak przychodzi a szczególnie po uważnym przestudiowaniu etykiet ciast i ciasteczek, napakowanych rafinowanymi cukrami i trans tłuszczami.
Po takiej lekturze smak na słodkie pokusy szybko mi przechodzi. I ostatecznie wychodzę ze sklepu z koszykiem pełnym bakalii, orzechów, mąk i otrębów najróżniejszego rodzaju. Po czym, w zaciszu swojej kuchni stwarzam pyszne, zdrowe przekąski, w których wiem co jest.


Zapraszam Wszystkich na pyszne, bardzo sezamowe ciasteczka.



Składniki na 9 dużych ciastek:
  • 6 czubatych łyżek sezamu
  • 60g zmielonych migdałów
  • 1/2 szklanki wody
  • 3 łyżki zmielonego siemienia lnianego
  • 6 łyżek dowolnych otrębów (ja dałam owsianych i gryczanych)
  • 1 jajko roztrzepane
  • 2 łyżki miodu
Wszystkie składniki łączymy ze sobą, aby stworzyły dość zwartą masę. Jeżeli ciasto wydaje się za wolne można dodać dodatkową łyżkę otrębów lub migdałów. 

Następnie formułujemy kulki, które kładziemy na formę wyłożoną papierem do pieczenia i lekko spłaszczamy.

Pieczemy w rozgrzanym piekarniku w temperaturze 1800C przez 15 do 18 minut (nie trzymajcie zbyt długo bo brzegi mogą się zbyt zarumienić).

Po upieczeniu zdejmujemy z formy i studzimy na kratce. Ciasteczka można przechowywać przez kilka dni, najlepiej w szczelnym pudełeczku aby jak najdłużej zachowały świeżość.



Smacznego...




Komentarze

Popularne posty