Sałatka z kuskusem

Już zapomniałam jak szybki do przygotowania jest kuskus. Postanowiłam więc  z powrotem  włączyć go do mojej diety.
Dziś w moim menu pojawił się jako sałatka, którą przyrządziłam rano i powędrowała ze mną na wspinanie:)
Sałatka wyszła bardzo pysznie. Kuskus sypki, taki jak lubię plus porcja warzyw, ziół i przypraw w towarzystwie grillowanego "indyka".


Gdyby nie indyk przygotowanie zajęłoby mniej niż 10 minut.
A tu poniżej smakowite zdjęcia:




Składniki na porcję:
  • 60g kuskus
  • 60g wrzącej wody lub wywaru
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • szczypta soli i pieprzu cayenne
  • kilka kropli przyprawy do zup Maggi
  • 2 cienkie plastry piersi z indyka (może być szynka drobiowa)
  • pęczek świeżego szczypiorku
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • pół czerwonej lub żółtej papryki
  • pół łyżeczki bazylii
  • sól, pieprz do smaku
W piekarniku grillujemy plastry indyka (można usmażyć na patelni). Odstawiamy do ostygnięcia a następnie kroimy w cienkie paski. 

Następnie odważamy porcję kuskusu w miseczce. Dodajemy sól, pieprz cayenne, Maggi, oliwę i zalewamy wrzącą wodą.
Całość przykrywamy talerzem i odstawiamy na około 5 minut.


W tym czasie przygotowujemy pozostałe składniki. Warzywa płuczemy i kroimy. Pomidory w ćwiartki, paprykę w paski.

Wszystko łączymy z kuskusem, dodajemy indyka, doprawiamy ziołami, solą i świeżo zmielonym pieprzem wg. własnego smaku.

Ja swoją sałatkę wzbogaciłam dodatkowo niewielkim kawałkiem pieczonej wołowiny, który poniewierał się w lodówce:)


Smacznego...

Komentarze

  1. Też lubię kuskus :) można go przygotowywać z różnymi dodatkami, wczoraj i u mnie była kuskusowa sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam kuskusa w sałatkach!
    Zapraszam do udziału w moim konkursie http://myszkagotuje.blogspot.com/2013/09/imprezowy-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty