Lekko pikantna pomidorowa z papryką

Na wstępnie pragnę Was wszystkich przeprosić za duży zastój na blogu i postaram się to nadrobić w ramach noworocznych postanowień:)
Wkrótce też, zamieszczę podsumowanie roku, ale tymczasem pragnę się podzielić pysznym przepisem na kremową zupę pomidorowo - paprykową. Na pewno ją polubicie jak ja i będzie miłą odmianą dla tradycyjnej pomidorowej:)
Zupa jest lekko pikantna, a to za sprawa papryczki chili, gęsta i sycąca. Można ją serwować z makaronem, ryżem albo jak ja to zrobiłam z kawałkami sera mozzarella.

Zobaczcie zresztą sami...




Składniki:
  • całe pomidory w puszcze (około 250ml) lub przecier pomidorowy
  • 2 marchewki
  • 2 czerwone papryki
  • 1 czerwona cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 1/4 niewielkiego kopra włoskiego
  • 1 czerwona papryczka chili (można więcej jak lubicie pikantne)
  • 1 łyżka masła
  • około 1 litr przegotowanej wody lub bulionu warzywnego
  • liść laurowy
  • kilka ziarenek ziela angielskiego
  • szczypta pieprzu cayenne
  • 1 czubata łyżka suszonej bazylii lub pęczek świeżej
  • sól i pieprz wg smaku

W dużym garnku rozgrzewamy masło i dajemy posiekany czosnek, cebulę, koper i chili. Chwilę smażymy a następnie dodajemy cayenne, liść laurowy, lekko rozgniecione ziele angielskie, przykrywamy i dusimy na małym ogniu około 1 minuty.
Po tym czasie dodajemy pokrojoną marchew i paprykę, mieszamy i dusimy pod przykryciem do miękkości warzyw około  7 - 10 minut. Po tym czasie dodajemy pomidory, bazylię. Całość mieszamy i doprowadzamy do zagotowania. Na koniec dodajemy wodę lub bulion, doprawiamy solą, pieprzem i doprowadzamy do wrzenia.
Zagotowaną zupę miksujemy blenderem, rozlewamy do miseczek i podajemy z kawałkami mozzarelli.

Można podawać z ryżem lub makaronem.



 * przepis zainspirowany przez Nie - Typowe Wypieki :)



Smacznego...


Komentarze

  1. ostatnio zaczęłam się przekonywać do zup pomidorowych. w takiej wersji jak powyżej z marchewką i papryką myślę, że bardzo by mi smakowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomidorówki to nigdy nie były moje ulubione zupy....ale ta jest po prostu pyszna bardzo polecam:)

      Usuń
  2. oh, mi na pewno by smakowała :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty