Rosół z indyka

Jesteśmy w sklepie i ogromne udo indycze ląduje w naszym koszyku.  Pomysł jak je z parcelować przyszedł w oka mgnieniu.
Raz dwa uporałam się z nim i jeden kawałek wylądował w garnku na rosół a drugi zamarynowany czekał w lodówce.

Fanem rosołu nigdy nie byłam. Będąc dzieckiem, lubiłam rosół mojej mamy. Podawała go z gotowanymi ziemniakami, które lubiłam rozgniatać widelcem... ślinka mi cieknie na samą myśl.  Ale pochwalę się nie skromnie, że mój rosołek z indyka jest przepyszny. Aromatyczny, wypełniony warzywami i wzbogacony kawałkami mięsa. Wprost idealny na zbliżającą się niedzielę.

Serdecznie polecam:)





 Składniki:
  • duże udo z indyka
  • 2 szalotki
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 cm kawałek imbiru
  • 1/4 korzenia kopra włoskiego
  • 4 duże marchewki
  • 2 pasternaki
  • 1 rzepa
  • 2 duże liście pora
  • mały pęczek pietruszki (część do wywaru a reszta do dekoracji)
  • 2 liście laurowe
  • łyżeczka ziaren czarnego pieprzu
  • około 1 łyżki soli
  • 1/4 łyżeczki kurkumy (aby rosół nabrał ładnego koloru)
  • duży garnek około 5l
Przygotowanie rosołu zaczynamy od mięsa. Należy je dokładnie umyć w ciepłej ale nie gorącej wodzie. Tak przygotowane mięso wkładamy do dużego garnka i zalewamy zimną wodą, gotujemy aż pojawią się mętne "szumowiny". Odlewamy wodę a mięso zalewamy świeżą, zimną wodą (taka obróbka mięsa spowoduje, że odda ono cały aromat do naszego rosołu).

Następnie wrzucamy pieprz, liść laurowy, czosnek, imbir, pęczek pietruszki i liście pora oraz gotujemy na wolnym ogniu pod przykryciem.
W miedzy czasie przygotowujemy nasze warzywa. Marchew, pasternaka i rzepę skrobiemy, płuczemy i w całości wkładamy do garnka (są dnie szkoły co do warzyw: podajemy pod koniec gotowania albo na początku i wyciągamy je jak się ugotują; ja wg. tej drugiej).
Szalotki kroimy na ćwiartki, koper w piórka i dodajemy do naszego bulionu.

Gdy warzywa są miękkie wyciągamy je z rosołu i gotujemy do miękkości mięsa, około 2 - 3 godziny na małym ogniu (będzie smaczniejszy). Pod koniec gotowania doprawiamy solą, kurkumą ja dodałam też trochę przegotowanej wody aby rozcieńczyć bulion.

Wyciągamy mięso, rozdrabniamy na kawałki, kroimy wyciągnięte wcześniej warzywa i wykładamy do miseczek. Dodajemy świeżo pokrojoną pietruszkę i zalewamy ciepłym bulionem. Podajemy na ciepło.
Ja swoją porcję lubię doprawić świeżo zmielonym pieprzem.



 
 
Smacznego...


Komentarze

Popularne posty