Sałatka z grillowanym serem halloumi, orzechami i zieleniną

Nie wiem jak Wy kochani, ale u mnie Wielkanocy jeszcze nie czuć:( . Dekoracje w domu porozkładane ale jakoś atmosfery świątecznej brak.  Wciąż w biegu, a do tego perspektywa pracy w Wielką Niedzielę, nie zachęca optymistycznie.
Z tego też powodu, zamiast świątecznych inspiracji, zapraszam na pyszną, zdrową ale kaloryczną sałatkę. A to za sprawą sera halloumi, któremu ciężko się oprzeć.

Koniec tego pisania, przejdźmy do konkretów...




Składniki:
  • 100g sera halloumi
  • garść rukoli
  • garść roszponki
  • garść rzeżuchy
  • 1 duża łyżka posiekanych orzechów włoskich
  • pół dużego ogórka szklarniowego
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego
  • sól i pieprz
Ser kroimy w plastry około 0.5mm grubości i grillujemy z obu stron na złocisto brązowy kolor (ja użyłam do tego patelni grillowej, ale można też w piekarniku z funkcją grilla).

Do miski wrzucamy wszystkie rodzaje sałat i mieszamy. Ogórka obieramy ze skórki i kroimy w grubsze ćwiartki, dodajemy do sałaty. Całość posypujemy orzechami włoskimi i polewamy sosem przygotowanym z oliwy, octu jabłkowego, soli i pieprzu. Delikatnie mieszamy.
Na wierzchu układamy kawałki sera halloumi (ja pokroiłam w paski) i serwujemy.

 
Smacznego...

Komentarze

Popularne posty