Kuchnia Japonii + sałatka z makaronem ryżowym

W zeszłym tygodniu, po raz pierwszy w życiu, miałam okazję skosztowania specjałów kuchni japońskiej. Dzień spędzony z Ako okazał się nie tylko aktywny ale na własnych kubkach smakowych przekonałam się jak smaczna i prosta może być kuchnia japońska.
To co polubiłam to ogrom warzyw i lekkość potraw wypełnionych aromatycznymi składnikami.


Na stole pojawiła się zupa miso, noodle salad, stir fry z mieloną wołowiną, ryż, no i nie zabrakło herbaty jaśminowej. Dodatkowo wszystko podane z ogromną starannością. Bardzo mnie to urzekło i postanowiłam stworzyć chodź namiastkę tej atmosfery w mojej kuchni. Chcę się pochwalić, że jak na mój pierwszy raz z tą kuchnią, to wyszło całkiem nieźle.

Popatrzcie zresztą sami:)





To co udało mi się skomponować to zupa miso z kawałkami tofu, smażone tofu w sosie sezamowo - sojowym i moja ulubiona, sałatka z ryżowymi nitkami:). I tym właśnie ostatnim przepisem, chcę się z Wami podzielić.
Jest to naprawdę proste, smaczne, bardzo lekkie danie, które przygotujecie w mniej niż 10 minut.  Bardzo serdecznie polecam:).






Składniki:
  • 1 gniazdko ryżowych nitek u mnie około 60g
  • wrzątek
  • 1/3 dużego ogórka umyty ze skórką
  • 1 średnia marchewka
  • 3 gałązki selera naciowego
  • 1 mała papryczka chili (opcjonalnie)
  • około 10cm kawałek pora
  • 1 łyżka nasion sezamu (najlepiej czarnego, ja dałam zwykły)
  • odrobina soku z cytryny do skropienia ogórka
  • 2 łyżki octu ryżowego
  • 1 łyżka sosu sojowego bezglutenowego
  • 1 łyżka oleju sezamowego
Makaron ryżowy zalewamy wrzącą wodą i odstawiamy wg. przepisu na opakowaniu do napęcznienia.

W między czasie przygotowujemy warzywa. Ogórek kroimy w słupki, marchew w drobne wstążki, seler i por w cienkie plasterki.
W filiżance łączymy ocet, sos sojowy i olej sezamowy.

Gotowy makaron odcedzamy i studzimy. Następnie wszystko razem łączymy, dodajemy drobno posiekane chili, zalewamy sosem i mieszamy.


Sałatka jest wspaniałym dodatkiem do dań kuchni azjatyckiej ale również można ją podawać jako samodzielną potrawę, np. do pudełeczka bento. Można przechowywać w lodówce do 2 dni.


Smacznego...

Komentarze

Popularne posty