Lime drizzle almond polenta cake (bezglutenowe ciasto z limonką)

Dziś w pracy, znajoma do mnie mówi, że jeżeli pogoda się wkrótce nie zmieni, to chyba się "zabije". No ale jak tu nie mieć takich myśli, gdy od dwóch tygodni pada deszcz, mgła, szaro i ponuro:(.
Ja, na szczęście staram się nie popadać w takie skrajności, a znam dużo milsze sposoby aby przetrwać jesienną pluchę. 

Dziś np. skryłam się w zaciszu mojej kuchni i wyczarowałam pyszne ciasto, które nadało słonecznych kolorów szaremu popołudniu. Ciasto zainspirowane angielskim lemon drizzle cake, ale z braku cytryn, pojawiły się limonki.
Przepis od Nigela z lekką modyfikacją i autorskimi dekoracjami.
Mój numer 1 tej jesieni.


Serdecznie polecam.






Składniki:
  • 150 ml bezwonnego oleju (kokosowy, ryżowy lub rzepakowy)
  • skórka i sok z 1 niewoskowanej limonki + kilka plasterków limonki
  • 150 g zmielonych migdałów
  • 75 g drobno zmielonej polenty
  • 3 łyżki syropu z agawy lub dobrego miodu
  • 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 3 duże jajka od szczęśliwej kury

W jednym naczyniu mieszamy suche składniki. Jajka  roztrzepujemy widelcem łączymy z syropem, skórka z limonki. Łaczymy zawartośc obu naczyń, mieszamy do połączenia składników.
Nieduża okrągłą formę (moja miała 20cm średnicy) wykładamy papierem do pieczenia i przelewamy ciasto.
Pieczemy w 180ºC przez 30 minut.
Chwilę przed wyjęciem ciasta przygotowujemy syrop i kandyzowane limonki. W małym rondelku umieszczamy sok, 2 łyżeczki cukru trzcinowego lub miodu, plasterki limonki. Gotujemy na małym ogniu, aż syrop zacznie lekko bąblować.
Tak przygotowanym syropem polewamy ciasto bezpośrednio po wyciągnięciu. Dekorujemy.
Odstawiamy do ostygnięcia i podajemy.
 
 
 

Smacznego...


Komentarze

Popularne posty