Paleo pączki

Cześć kochani w dzisiejszym wpisie chciałam się z Wami podzielić przepisem na bezglutenowe, paleo pączki.
Pomysł zaczerpnięty z befitwoman.pl , i chodź oponki nie przypominały oryginału, to i tak były smaczne i szybko zniknęły z talerzyka:). Jest jeszcze kilka dni przed początkiem Wielkiego Postu, więc jeszcze zdążycie. Serdecznie namawiam, są naprawdę pyszne mimo że nie wyglądają:). 




Składniki:
  • 2 dojrzałe banany
  • 1 szklanka przecieru jabłkowego
  • 1/8 szklanki oleju kokosowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 jajko od szczęśliwej kury
  • 2 łyżeczki miodu (jeżeli lubicie słodkie, ja pominęłam i tak było słodko)
  • 1/4 szklanki mąki kokosowej
  • 3/4 szklanki mąki migdałowej (ja nie miałam i dałam zmielone migdały)
  • 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia (jeżeli używacie zmielonych migdałów soda oczyszczona będzie lepsza)
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szczypta soli
Piekarnik rozgrzewamy do 170°C. Jeżeli macie formy do oponek należy je lekko natłuścić olejem kokosowym. Ja uformowałam moje oponki lekko zwilżonymi dłońmi.
Ręcznym blenderem miksujemy banany i połącz z musem jabłkowym. Dodajemy pozostałe mokre składniki i roztrzepane jajko. Należy dobrze wymieszać.
W drugim naczyniu łączymy obie mąki, cynamon i proszek do pieczenia.
Następnie powoli dodajemy składniki suche do mokrych, ciągle mieszając. Gotową masę przelewamy do formy na oponki lub formujemy ręcznie (można użyć rękawa cukierniczego). Pieczemy przez 25 minut.

Gotowe oponki studzimy na kratce i dekorujemy wg uznania. Ja swoje posypałam mąką kokosową i lukrem z korabu.




Smacznego...



Komentarze

Popularne posty