Babka kokosowo - limonkowa (bezglutenowa)

Cześć kochani już tylko tydzień do Wielkanocy został. Nie mogę się doczekać. Lubię te święta i co roku się zastanawiam, który okres bardziej mi się podoba zimowy czy wiosenny. Stawiam chyba na Wielkanoc, bo wiosennie i kolorowo.

W tym roku, trochę się jednak rozchorowałam przez te wiosenne naloty. Bo człowiek to głupi jest, tylko pierwsze słoneczne dni się pojawią i zrobi się cieplej, to już kurtki chce zdejmować i czapki. No i mam za swoje hehehe. Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, a czas który spędziłam w domku na leczeniu, spożytkowałam na małe wiosenne porządki,  świąteczne dekoracje i wypieki.
Zobaczcie zresztą sami :)



Koniec jednak tych moich wywodów i czas na przepis, który dla Was dziś mam. A że w świątecznym klimacie jestem to będzie to receptura na Wielkanocną babę. Miała być cytrynowa (moja ulubiona) ale za miast cytryn były limonki. Dodatkowo babka jest bezglutenowa, więc jeśli macie alergika w rodzinie, to w sam raz przepis się przyda. Zachęcam i nie alergików na wypróbowanie, bo naprawdę jest pyszna:).
Zapraszam...





Składniki:
  • 125g masła
  • 90g mąki kukurydzianej
  • 90g mąki jaglanej
  • 45g wiórek kokosowych
  • 3 płaskie łyżki granulowanej stewii (można dać cukier około 100g)
  • 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
  • sok z 1 limonki + otarta skórka
  • 4 białka jaj
  • 2 żółtka
  • szczypta soli
W misce łączymy wszystkie mąki, sól i proszek do pieczenia.
Masło rozpuszczamy na małym ogniu, następnie odstawiamy do lekkiego ostygnięcia.
Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy stewię i żółtka ciągle ubijając. Do masy jajecznej dodajemy rozpuszczone masło i delikatnie mieszamy mikserem na wolniejszych obrotach. Następnie po łyżce dodajemy mąki i ciągle mieszamy mikserem. Na koniec wlewamy sok z limonki i otartą skórkę. Mieszamy.
Przygotowane ciasto przekładamy do formy na babkę. Należy pamiętać aby dobrze natłuścić formę i posypać np. mąką z amarantusa (lub inną bezglutenową) aby babka na ładnie wyszła.
Tak przygotowaną, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180ºC i pieczemy około 40 minut do tzw. suchego patyczka.




Gotową babkę wyciągamy z piekarnika, odczekujemy krótką chwilę, a następnie wyjmujemy z formy i odstawiamy do całkowitego ostygnięcia. Ozdabiamy wg upodobań.
Ja swoją przyozdobiłam tradycyjnie lukrem, który przygotowałam z 4 łyżek cukru pudru i 1 łyżeczki soku z limonki (nie dawajcie zbyt dużo soku bo lukier będzie za rzadki, najlepiej dodawać stopniowo i mieszać aż uzyska się pożądaną konsystencję). Gotowym lukrem polewamy naszą babkę, po wierzchu posypujemy otartą skórką z limonki. (PS: pamiętajcie aby użyć limonek ekologicznych bez wosku.). Tak przygotowaną odstawiamy do momentu aż lukier stężeje.



Smacznego ...

Komentarze

  1. Uda się jak zamiast masła dodam olej kokosowy lub inny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się że powinno się udać. Konsystencjia może być inna.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty