Ciasteczka imbirowe (bezglutenowe)

Nie wiem jak Wasza niedziela, ale moja upłynęła w towarzystwie wspaniałych ludzi, wypełniona radością, humorem i smakowitym jedzeniem. Z trudem wracałam do domu.

Okazją ku temu, było przyjęcie zorganizowane dla jednej z moich przyjaciółek, która wkrótce zostanie mamą. Impreza 100 % dziewczęca, wypełniona humorem, babskimi rozmowami, aktywnymi zabawami, no i oczywiście pysznym jedzeniem.
Ja na ten dzień przygotowałam znane już Wam czekoladowe brownie, kliknij TUTAJ po przepis, prawie jednoskładnikową sałatkę z zielonej soczewicy (PS: okazała się rewelacyjna i wszystkim smakowała) oraz pyszne słodkie upominki dla Anny i Tima.
I tymi ostatnimi, a dokładnie imbirowymi ciasteczkami z płatkami jaglanymi, chce się dziś  z Wami podzielić.


Może okażą się miłą niespodzianką na Dzień Kobiet lub Zajączka Wielkanocnego... .
Serdecznie zachęcam:).




Składniki na około 8 - 10 ciasteczek:
  • 75g mąki gryczanej pełnoziarnistej
  • 75g płatków jaglanych
  • 50g cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka imbiru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 75g masła
  • 1 łyżka mleka (u mnie migdałowe)
Piekarnik nagrzewamy do 180ºC (gaz 4).

W małym rondelku rozpuszczamy masło i mleko. W misce mieszamy wszystkie suche składniki. Następnie łączymy z rozpuszczonym masłem i wyrabiamy do uzyskania kulki ciasta (wydaje się tłuste ale niczym się nie przejmujcie).
Formę wykładamy papierem do pieczenia. Ręcznie formułujemy kulki, które spłaszczamy i układamy na blaszce. Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 15 - 20 minut.

Gotowe ciastka wykładamy na kratkę do ostygnięcia. Uwaga są dość delikatne, robią się chrupiące jak ostygną.




Smacznego...




Komentarze

Popularne posty