Mus jabłkowy z rodzynkami i cynamonem (z wolnowaru)

Cześć Kochani ... od kilku dni stałam się posiadaczką wolnowaru i już to urządzenie przypadło mi do gustu. To wspaniały wynalazek, który sam gotuje za, a Ty spokojnie możesz zająć się innymi rzeczami lub mieć zdrowy, ciepły posiłek po pracy. Do tego nic się nie przypala i wszystko pysznie smakuje.

Wczoraj w mojej kuchni ulatniał się ciepły zapach cynamonu i pieczonych jabłek... było jak u mamy:). Stało się tak, gdyż przygotowywałam mus jabłkowy na zimowe wypieki, Znaczy się mus się sam robił ja tylko obrałam i pokroiłam jabłka. Rezultaty były bardzo pyszne i mała porcja powędrowała dziś do mojej owsianki. Cóż tu więcej opowiadać... zobaczcie sami.



Składniki:

  • około 1,5kg jabłek (ja miałam Bramley, ale inne do gotowania też będą dobre)
  • 2garści niesiarkowanych rodzynek
  • dużo cynamonu
  • 5 łyżek cukru trzcinowego nierafinowanego
  • sok z jednej cytryny aby jabłka nie ciemniały
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego
  • około 3/4 szklanki przegotowanej wody
Jabłka obieramy i kroimy na mniejsze kawałki (skrapiamy sokiem z cytryny aby bardzo nie ściemniały).

Rozgrzewamy nasz wolnowar (ja swój ustawiłam na AUTO tzn. 20 minut na dużej mocy a później przechodzi na niską). Na dno dajemy olej kokosowy i łyżkę cynamony. Gdy olej się rozpuści mieszamy z cynamonem. Następnie układamy jabłka, przekładamy rodzynkami, cukrem i cynamonem(delikatnie i równomiernie posypujemy przy każdej warstwie).




Tak przygotowany kociołek przykrywamy i zostawiamy aż się zrobi. Ja poszłam do pracy na około 5 godzin, przyszłam zamieszałam, wyparzyłam słoiki, przełożyłam gorącą miksturę w słoiki i gotowe.

Dzisiejszego ranka natomiast rozkoszowałam się smakiem owsianki przykrytej dużą łychą musu... palce lizać.




Smacznego...

Komentarze

  1. Przepis jest faktycznie dość łatwy. Ja szukałam też jakiejś wersji dla siebie i np. na stronie https://zielonysrodek.pl/mus-jablkowy-bez-cukru-przepis/ udało mi się znaleźć przepis na mus jabłkowy bez cukru i myślę, że również będzie to dobra propozycja dla osób, które ten cukier ograniczają.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty